zaterdag 14 september 2013

Arsenaal

Tijdens de Monumentendag vandaag bezochten we het Woerdense Arsenaal. Omdat Woerden een strategisch bolwerk werd in tijd van de Hollandse Waterlinie was hier een groot militair magazijn en wapenopslagplaats nodig. Dit gebouw uit 1762 is zo stevig gebouwd, dat het nu een van onze mooiste monumenten is. Dit jaar is een grootse verbouwing gestart, want er komt in het Arsenaal een luxe stadshotel met horecagelegenheid. Ik heb bewondering dat ondernemers zo'n ambitieus en gedurfd project aandurven in deze tijd die zwanger is van crisis en bezuinigen.
Op de foto zie je ook mijn toekomstige 'beroep': als stadsgids rondleidingen geven door Woerden. Dat wil ik graag gaan doen, want er is hier veel te zien en te vertellen. Tegen de tijd dat ik met werken ga stoppen ga ik solliciteren bij dit Gilde......

Geen opmerkingen: