zondag 20 november 2016

Laatste Zondag Kerkelijk Jaar

Vandaag werden in de Kruiskerk te Woerden de overledenen van 2016 herdacht, waaronder Willy.
Kleinzoon Benjamin hielp met het aansteken van een kaars, we brachten bloemen bij het grafmonumentje.
In de overdenking van dominee Frans een bijzonder gedicht van Jaap Zijlstra.

VRAAG
U kent me van vroeger,
U weet mijn inslag,
U weefde mijn aard.
En nu kom ik bij U,
al ben ik gerafeld,
U blijft mijn maker.
Straks val ik stil,
aan het eind van mijn dagen
val ik uit elkaar.
Ik ben het maar,
toch wil ik U vragen,
bewaar me.
Houd mij bij U,
hoe of wat
dat zien we wel later.
Ik vertrouw U,
maker van mij,
             maak mij heel.
             
 

1 opmerking:

Anoniem zei

Hoi Jan,
Wij hebben een kaarsje aangestoken afgelopen zondag voor Willy in Het Anker, de kerk van Benidorm. Groeten van Jan Dirk & Eta