zondag 26 juli 2020

Koeien Verkampen

In mijn geboortedorp was een van de hoogtepunten in het verder saaie dagelijks leven het verkampen van koeien. De koeien trokken dan door het dorp op weg naar een frisse nieuwe weide en ze waren daar altijd erg enthousiast over. Verder zijn koeien  - althans de vroegere Driebrugse koeien - erg nieuwsgierig en bezochten ze graag een erf of een tuintje. De jongens en meisjes van het dorp mochten dan van de boer die voorop liep de koeien in bedwang houden en zeker ons eigen stukje erf bewaken. Ik kan me nog een sprong van zo'n koe herinneren in het zeer zorgvuldig onderhouden tuintje van Ome Willem Uittenbroek.....een catastrofe.....
bij de pijl mijn geboortehuis, rechts achter de heg het tuintje van Oom.

In deze vakantie gaan we ook nog naar een gebied met koeien, Beierse Alpenkoeien dit keer, ik heb de 10 Koeien-geboden goed bestudeerd!

       

UPDATE: er waren inderdaad heel veel koeien in het Beierse dorp Balderschwang. Verder waren er ook prima wandelmogelijkheden en een uitstekend hotel 'Ifenblick' waar ik Vegan kon eten. 

We hebben corona proof en milieubewust gereisd met de trein en bus, wat ons ondanks enige hindernissen uitstekend bevallen is.  
Het was heerlijk weer eens terug te zijn in de bergen en het hoofd leeg te maken via een actieve vakantie. 

   


Geen opmerkingen: