vrijdag 6 juni 2008

1e jaar filosofie afgerond

Donderdag 5 juni had ik het laatste hoorcollege filosofie aan de Vrije Universiteit in Amsterdam. Dit jaar hebben we in vogelvlucht de geschiedenis van de filosofie doorgenomen met daarbij als accentuering de verhouding tussen filosofie en spiritualiteit.
Het jaar is omgevlogen, de groep was leuk, de stof erg boeiend, de docenten waren erg wisselend in didactische begaafdheid, maar het was erg de moeite waard. Ik heb geen tentamens gedaan, dus ik kan hier geen cijfers vermelden. Dat was ook niet mijn doelstelling; het doel was wel: een avond denkstof aangeleverd krijgen, tips om verder te lezen en vooral de grote lijnen in de wereld van de filosofen een beetje meer ontrafeld hebben. Dat doel is gehaald, ik schrijf me in voor het 2e jaar.
In de auto luister ik naar de hoorcolleges van Phlipse over 8 filosofen, een prachtige aanvulling op deze cursus, dan is in de file staan ook nog een enigszins nuttige bezigheid.

Geen opmerkingen: