zaterdag 28 januari 2017

Afscheid

Donderdag 26-1 vond er een splitsing plaats in het onderwijsteam waar ik lid van ben. Een gedeelte van het team gaat zich bezig houden met het begeleiden van leerlingen  die ouder zijn dan 12, een ander gedeelte richt zich op de jongere leerlingen. Ik ga mee met de groep voor de oudere leerlingen.

Om deze best grote verandering zichtbaar te maken hebben we een studie- en bezinningsdag gehouden met daarin ook veel terugblikken op alles wat in de afgelopen 20 jaar in dit team ontwikkeld is. Ik raak dus 20 fijne collega's kwijt en krijg er 18 voor terug van een andere organisatie.
Panta Rhei.
Samen met mijn collega Henk heb ik in een stukje cabaret een ludiek bedoelde terugblik gegeven op de afgelopen jaren. We hebben daar vooral veel 'foute' managementtaal in laten uitkomen, waar onze organisatie zo goed in is. Zoals ' een Stip zetten op de Horizon', 'in je Kracht gaan zitten', 'je Focus verleggen', 'elke verandering is een Challenge'. Of we gaan gezellig 'Omdenken' met z'n allen.
En nu gaan we weer op zoek 'naar Onze Kern'....
De dikke beleidsnotities die hier ook bij horen hebben mooie titels als 'de Volgende Stap' of 'Schuivende Panelen'. Al met al mooie cabaret stof.
De samenwerking met collega Henk is bijzonder: we mailen wat heen en weer, brainstormen een paar keer onder de koffie en het rolt er zomaar uit.

Leuk om te doen en ook leuk als het zo gewaardeerd wordt door de toehoorders.

Geen opmerkingen: