maandag 23 mei 2022

Kalkhoff

Op mijn nieuwe Ebike, een degelijke Kalkhoff, maak ik op de vroege zondagmorgen een mooie tocht door de omgeving van Woerden. Via Bodegraven, Reeuwijk, Haastrecht, Vlist, Oudewater,  Montfoort en Linschoten weer terug naar mijn woonplaats. Onderweg zie ik veel fietsers, vooral wielrenners. Iedereen draagt een fietshelm, ik ook. Elk terras zit vol met  mannen en vrouwen in strakke pakjes, koffie met appeltaart is populair. We bewonderen elkaars fietsen en maken gemakkelijk een praatje over de te nemen route. In de buurtschap Snelrewaard kom ik een Maria kapel tegen, dat verwacht je niet in dit stukje bible belt. Ik brand er een kaarsje, 'n spiritueel moment past ook op deze zonovergoten ochtend. 




's Middags gaan we naar een grappig toneelstuk in theater het Klooster in Woerden, 's avonds bezoek ik een experimentele kerkdienst in een PKN kerk, waarbij volop inbreng van de deelnemers gevraagd wordt. Al met al een mooie zondag.

Geen opmerkingen: