maandag 10 april 2023

Ik Zoek Zijn Aangezicht

Het was een paasweekend met veel muziek: eerst op donderdag gekeken naar The Passion vanuit Harlingen. Daarna op vrijdag een indrukwekkende uitvoering van de Mattheus Passion in het Concertgebouw in Amsterdam.

Op zaterdagavond zong ik mee met het koor Judeo tijdens de Paaswake in de Bonaventurakerk.

En dan vandaag, 2e paasdag, het bericht dat dichter en musicus Huub Oosterhuis overleden is. Ik heb zo vaak door hem geschreven muziek gezongen tijdens de vespers, in gelegenheidskoortjes of gewoon in allerlei kerkdiensten of vieringen in de kloosters. Enkele jaren geleden was ik nog bij een lezing van Huub Oosterhuis in abdij Egmond. Hij heeft met zij zingbare poëzie veel betekend voor de kerkmuziek en het verwoorden van het geloof in deze tijd. De boekjes  'zien soms even' en 'bid om vrede' heb ik heel vaak gebruikt bij dagopeningen of andere reflectiemomenten.
Dat hij moge rusten in Vrede. 



Geen opmerkingen: