maandag 8 april 2024

Maria, Icoon Van Genade

Heel vaak komt Maria, de moeder van Jezus, voor in mijn blogs. Ik tel bijna 20 van mijn stukjes waarin zij een rol of een rolletje speelt. Hoe komt dat toch? Misschien omdat ik zo gereformeerd opgevoed ben met die toch wat strenge en vaderlijke God, dat ik ter compensatie dat moederlijke van Maria meer en meer ben gaan zoeken? Ik ben tenslotte echt wel een moederkindje geweest als jongen. En nu al een paar jaar met een Immaculata getrouwd. Hoe het ook zij, ik maak nu reclame voor een lezing van  hoogleraar Arnold Huygen die woensdag 10 april een lezing geeft over zijn boek 'Maria, icoon van genade'. Een protestantse theoloog die een boek schreef over Maria? Inderdaad en daar in 2021 de prijs voor won als beste theologische boek van dat jaar. De lezing is in De Dam aan de Wilhelminaweg in Woerden, een kerkelijk centrum achter de Bonaventurakerk. Aanvang 20 uur en de koffie staat klaar om 19.30 uur.



Geen opmerkingen: