vrijdag 8 augustus 2014

Trittsicher

Woensdag en gisteren reden we door het Otztal in Tirol. Ik heb hier vele wandelreizen geleid  voor de NCRV en later voor de Runnersclub Woerden of voor onze PKN wandelgroep. Na mijn 50ste merkte ik dat ik steeds meer last kreeg van hoogtevrees en onzekerheid op de smalle bergpaadjes. Niet meer  'Trittsicher' noemen ze dat hier. Een bergstok helpt nog wel, maar het is voor mij een reden om niet meer zo hoog te gaan als vroeger. En zeker niet meer als reisleider. Maar in het dal of vanuit de auto zijn de Alpen ook prachtig. In Solden hebben we kennissen bezocht uit die reisleiderstijd. Gisteren reden we over de Timmelsjoch naar Italië.
 Bij het kruis op de ruim 2500 meter hoge Pas tussen Italië en Oostenrijk kun je je zorgen of beslommeringen via een steentje kwijt bij het kruis.

En we zijn nu in het geliefde Abano Terme voor een week Echt Italiaans Leven.

Geen opmerkingen: