donderdag 10 november 2016

Huub Oosterhuis

In mijn geloofsleven is Huub Oosterhuis al erg lang een belangrijk persoon geweest. Ik heb zijn liederen gezongen in diverse zanggroepen en in de wekelijkse kerkdiensten. Ik heb zijn gebedenboeken gelezen en vaak gebruikt. Het boekje 'bid om vrede'  heeft jarenlang in mijn tas gezeten om te gebruiken bij een dag- of vergaderopening. Ik heb zijn preken, bijvoorbeeld bij de uitvaart van prins Claus met ontroering aangehoord.

Zaterdag 12-11 geeft Huub Oosterhuis een presentatie van zijn nieuwe boek in het klooster in Egmond. Het boek heet 'Wolf en Lam' en bevat verhalen over Herkenning en Vervreemding, over Dood en Liefde. Maar vooral over mensen. Ik ga met Imca en neef Jan deze presentatie bijwonen en vind het fijn om deze inspirerende man op zijn 82ste, ook een keer live mee te maken.klik hier voor meer info

Geen opmerkingen: