zaterdag 3 april 2021

Kruisig hem

Precies in de nacht van Goede Vrijdag zat ik naar een wonderlijk en beschamend schouwspel te kijken in de Tweede Kamer. Hoe een mug opgeblazen kan worden tot een mammoet.
Kruisig hem klinkt het midden in de nacht. Vergeten is wat Mark Rutte jarenlang gedaan heeft voor ons land, hoe hij de economie gered heeft na de crisis, hoe hij ons land een gezicht geeft in Europa, hoe hij al anderhalf jaar dag en nacht met die corona pandemie bezig is, zo zou ik nog vele regels kunnen schrijven.
En dan maakt hij fouten, natuurlijk dat doet iedereen! Natuurlijk had hij beter eerlijk kunnen zijn en aan  ons allen openbaar maken dat hij inderdaad gesproken heeft over personen. En natuurlijk was dit eerder gebeurd in zijn lange carrière. En ja, als tijdens het spel de spelregels (het zijn geheime besprekingen) veranderd worden (alles wordt openbaar), dan vraag je om dit soort problemen. 'Kruisig hem', de Christelijk partij SGP doet er meteen aan mee, de CU volgt een dag later. Ik heb nu al spijt van mijn stem van twee weken geleden, want die was niet op MR. 'Wie zonder zonden is werpe de eerste steen'. 

1 opmerking:

Mirjam zei

Ja, de zin 'heden hosanna morgen kruisigt hem' echode gister ook de hele tijd door mijn hoofd
Hoewel ik persoonlijk denk dat het wel tijd voor nieuw leiderschap is ;-), vind ik het ergerlijk hoe de hele massa meedeint en meebrult dat Rutte een leugenaar is en afgestraft moet worden. Dat doet inderdaad geen recht aan zijn staat van dienst en inzet de afgelopen jaren