zaterdag 9 juli 2011

Harley

Vandaag was het 'Harleydag' in Woerden. In veel plaatsen wordt dit fenomeen afgelast vanwege teveel vechtpartijen tussen elkaar rivaliserende motorclubs. In Woerden is het tot nu toe een rustig gebeuren en ik maak jaarlijks een rondje in deze wereld van pk's, chroom, leer, rock en roll, stunts en bier. Het zijn vooral veel leeftijdgenoten die hier hun mooi opgepoetste motoren en hun speciale kleding, tattoos en haardracht komen showen. Ik ben niet verder gekomen dan een Solex. Begin 70' er jaren reed ik daarmee naar het station in  Woerden en als het erg mooi weer was naar Utrecht. M'n moeder leende 'm wel eens als ze teveel last had van haar astma om te kunnen fietsen. Op een van die tochtjes schoot de fietsspaak van het gaspedaal, die spaak was de goedkoopste manier om een gebroken kabel te repareren. Moeder in paniek kreeg de motor niet meer uit en ze heeft toen mijn Solex de  Bodegraafse Wetering in gegooid. Daarna heeft-ie het nooit meer zo goed gedaan en toen in '75 de helm verplicht werd, zelfs voor de Solex, ben ik met mijn motor carrière gestopt

Geen opmerkingen: