vrijdag 16 november 2012

In Memoriam Els Hoeksel

Verleden week zaterdagmiddag kregen wij het verontrustende telefoontje dat (schoon)zus Els was binnengekomen bij Spoedeisende Hulp in het ziekenhuis in Woerden.
Wat voor haar een gezellige middag met een  reünie  van een vakantieweek in het Roosevelthuis  had moeten worden, kreeg  ineens een heel andere  invulling.
Wij gingen, als familie, dagen van onzekerheid in, met een voor Els steeds slechter beeld.
Maandagmiddag werd ons de levensbedreigende situatie echt duidelijk.
Zij werd  met een slechte prognose overgebracht naar het UMC.
Daar is zij in de vroege dinsdagmorgenuren, 13 november, overleden aan de gevolgen van een herseninfarct.

We hebben die laatste nachtelijke uren van Els met elkaar als familie kunnen delen. Dat zien we nu al als erg waardevol.

Wat zal blijven zijn de herinneringen aan onze zus en schoonzus.
Zij was vooral ‘dochter van moeder Hoeksel’.  Want voor haar heeft zij al die 56 jaar van haar leven enorm veel betekend.  Door er bijna dagelijks te zijn. Door   haar mee te nemen om te winkelen en uitstapjes te maken.  Door lief en leed met haar  te delen.
Ook met de broer en zussen deelde ze haar leven. Door veel te bellen, door alle verjaardagen trouw te bezoeken, door mee te leven met de neefjes en nichtjes.  Ze kwam haar nieuwe auto trots laten zien. En ontving ons gastvrij in haar mooie huis dat altijd voor ons open stond.
Wij denken terug aan Els
-          als een warm familiemens, die voor ons allen klaar stond in goede en slechte tijden
-          als een harde werker en doorzetter. Het woord commitment past bij haar. Waar je voor staat daar ga je ook voor. Onbewust Benedictijns.
-          als een  dienaar van Gods woord, want haar werk was haar passie
-          als  onze zus met wie we, samen met vriend Ton,  nog kort geleden op vakantie gingen naar Turkije en daar een fantastische rondreis maakten in de voetsporen van Paulus
-          als gezelligheidsmens  die met vriendinnen wandeltochten maakte in Griekenland. Maar ook in haar vrije tijd naar Het Roosevelthuis ging om anderen ook een fijne vakantie tijd te geven.
-          de zus bij wie je om raad kon vragen . En die ook zelf uren aan de telefoon hing om haar beslommeringen met ons te delen.
-       de schoonzus met wie ik als interesse theologie deelde en daar vaak discussie over probeerde uit te lokken.....
-          de zus die nog van die mooie toekomstplannen had rond haar  werk,  haar vrienden, haar  huis , haar auto, haar geliefde katten

We  beseffen het nog niet goed , wat dit overlijden voor ons en de familie gaat betekenen.

Lieve Els ,
Rust In Vrede              

Willy  en Jan

3 opmerkingen:

Ans Vermeent zei

Beste Jan, je hebt Els heel erg goed weergegeven. Het bericht is ook bij ons heel hard aangekomen. Veel sterkte.
Ans Vermeent, van de Griekenland vakantie en sport

Anoniem zei

Beste Jan,
Mijn oprechte deelneming, ook voor de rest van de familie. Tot mijn grote spijt ben ik niet in de gelegenheid geweest om de afscheidsdienst bij te wonen. Ik vond het fijn wat meer te lezen over Els. Ik herinner haar lieve lach en interesse in mijn welzijn, de gesprekken op de gang. Ik zal haar missen.
Veel sterkte.
Karin Maassen
Logopedist crabbehoff

Linda Lo-Fo-Sang Offringa zei

Lieve Familie,
Al jaren probeer ik te achterhalen wat mijn allerliefste collega en geliefde vriendin Els is overkomen. Haar heengaan was voor mij een enorme shock. Heel veel dank aan Willy en Jan voor de Memoriam. Ik ben heel dankbaar dat ik Els heb mogen kennen. Heel veel sterkte aan Ton en de familie. Lieve Els RIP.
Linda Lo-Fo-Sang Offringa