maandag 20 februari 2012

Hallux Valgus

Wie zouden er in de 56 jaar dat ik hier rondloop wel eens mijn voeten aangeraakt hebben? Niet veel mensen denk ik. M'n moeder vroeger, Willy, de kinderen misschien.... en nu in korte tijd al meerdere mensen. Een vriendelijk meisje dat zich podoloog noemt, de pedicure bij mij in de straat. De reden is dat mijn grote teen teveel naar buiten gaat staan en als tegenreactie ontstaat er een soort knobbel onder de teen. Hallux Valgus heet dat verschijnsel. Het komt vooral bij vrouwen voor meldt wikipedia en is vaak genetisch bepaald. O, dat hebben wij ook, riepen de dochters al gisteren. Op internet las ik verder over allerlei enge operaties die mogelijk zijn en ook tientallen hulpmiddelen als spalkjes, bandages, pleisters en echte halluxvalgusbeschermers.... Ik ga in deze vakantieweek eerst maar eens op zoek naar betere schoenen of een extra zooltje. Er zullen dus vast nog meer deskundigen zich met mijn voeten gaan bezighouden de komende tijd. Ik moet daar wel erg aan wennen!

Geen opmerkingen: