dinsdag 17 april 2012

Beter Spellen

Mijn werkdag start meestal met het bekijken en waar mogelijk meteen beantwoorden van e-mail. In de mail zit elke dag een korte spellingtest. Een mooi initiatief van een onderwijsuitgever om leerlingen elke dag 5 minuten te triggeren met een spellingoefening en uitleg te geven als je het fout doet. Ik heb de test ingesteld op niveau 2f, een van de referentieniveaus voor het MBO. Veel van mijn leerlingen moeten dit niveau zien te halen. Vanmorgen moest ik kiezen is het lineaal of liniaal; heeft dat werkwoord een d, dt of dd, is het boeddhisme of boedhisme? Het valt nog niet mee en ik baal als ik slechts 50 % scoor. Want het programma rekent ook je gemiddelde uit. Je kunt je gratis abonneren via: www.beterspellen.nl .Ik doe ook de dagelijkse Engelse  test (www.nubeterengels.nl), die heb ik op een lager niveau ingesteld, dat scoort beter......En er is er een voor wiskunde maar daar begin ik 's morgens vroeg niet aan als avondmens.

Geen opmerkingen: