zondag 15 april 2012

Affligem 950 Jaar

Gisteren bezocht ik met Arie Bol de mis en de receptie ter gelegenheid van het 950 jarig jubileum van Abdij Affigem. Het was leuk en goed om daarbij aanwezig te zijn. Bij de presentatie van het fraaie jubileumboek vertelde een van de aanwezigen hoe de bezoeken aan Affligem zijn leven beïnvloed hebben. Dat geldt voor mij ook. In de 17 jaar dat ik er nu kom heb ik daar zoveel boeiende mensen ontmoet en me ook altijd bijzonder welkom geweten. Gisteren was het feest, met een mooie mis, prachtige muziek, hapjes en volop bier. Broeder Frits was op z'n tachtigste een  echte 'netwerker' tijdens de receptie. Zo hadden we hem nog nooit meegemaakt. Ik heb een doos jubileumboeken meegenomen, waarvan we vandaag al de helft verkocht hebben in de kerk van Woerden.

bron: jubileumboek Affligem

Geen opmerkingen: