zondag 8 februari 2015

Geloof & Een Hoop Liefde

Het EO TV programma met deze verrassende titel kwam de afgelopen week 5 keer uit Woerden. Het leverde mooie beelden op van onze stad met z'n bijzondere inwoners, zoals KaasKoning Jos van Riet, de stadsimker Chris van Iersel en acteur en Ex-Sint  Bram van der Vlugt. Maar ook minder bekende stadsgenoten werden geportretteerd zoals koster Rob en mijn vroegere mentor van de Julianaschool, bij wie ik mijn eerste stages liep in het onderwijs. Ook de beelden van ons inloophuis 'Leven met Kanker' waren goed getroffen. Zo ook het andere Opvanghuis 'Ons Centrum'. Ik loop hier nog wel eens binnen om een kopje koffie  te drinken bij Corry en John, ook omdat ik hier stagiaires onder kan brengen.
Het gaf een mooi beeld van onze stad, waar Geloof nog een belangrijke rol speelt en niet alleen door het kerkbezoek op zondagmorgen. Willy en ik ervaren dat nu ook bijna dagelijks door de vele warme belangstelling en vormen van meeleven in onze situatie.
Voor wie het gemist heeft hier een link naar de uitzendingen

Geen opmerkingen: