donderdag 23 april 2015

Schuurtje

Fijn dat het 's avonds weer lang licht is. Tijd voor klusjes, zoals het repareren van een lekke tuinkast. Zo'n project gaat nooit vanzelf bij mij. En er komen veel mensen aan te pas: een familielid om een stukje hout op te halen, een buurman om een hamer te lenen, een andere buurman die een brander uitleent, de kinderen om het geheel weer in elkaar te krijgen, Willy die kritisch meekijkt.
Nu staat het bouwwerk nog wel wat scheef, omdat de onderkant rotter bleek te zijn dan ik verwacht had. En ja ik was aan de bovenkant gestart, want daar lekte het. Ik begrijp wel waarom mijn vader, die de dorpstimmerman was, me niet vaak liet meehelpen met klusjes. Ik ben zelfs bij het vasthouden van gipsplaten half door het plafond gezakt, een traumatische jeugdervaring, vooral ook omdat Pa boos was dat z'n gipsplaat naar de Filistijnen was in plaats van dankbaar dat ik halverwege het plafond was blijven hangen.....Door deze ervaringen heb ik het ook nooit goed geleerd denk ik nu maar. Onze kinderen zijn niet veel handiger dan ik, al kan Willemijn inmiddels wel goed vloeren leggen. Goed contact houden met buren is mijn advies. Of een mannetje inhuren.

Geen opmerkingen: