maandag 24 juli 2017

Nespresso

Na een jaar nadenken heb ik vandaag in Utrecht een Grote Knoop doorgehakt: ik ga koffie zetten met Nespresso. Dat betekent dat ik afscheid ga nemen van de haperende Senseo en de oude koffiefiltermachine. Een vriendelijke mevrouw in een luxe winkel, pardon Boutique, aan de Oude Gracht heeft me wegwijs gemaakt in de wereld van Nespresso. Ik ben ook meteen lid van een 'club' met een pasje en een eigen taalgebruik als Lungo, Espresso en Ristretto. Ik ga me de komende tijd verdiepen in de 24 Grands Crus met melanges als Livanto, Volluto, Envivo of Cosi. De bijbehorende smaaktermen lijken op die uit de wijnwereld. Nu ben ik nog Connoisseur, maar als ik stijg op de Nespressoladder kan ik opklimmen tot Expert of zelfs Ambassador. Zo biedt het leven weer een nieuwe uitdaging.
Ik ga vanaf morgenochtend Koffie drinken ervaren als een Beleving. En de capsules kan ik milieubewust recyclen.
Eigenlijk moet ik er erg om lachen, dit stukje gelikte welvaartswereld, maar de koffie smaakt wel erg goed....




Geen opmerkingen: