maandag 14 augustus 2017

Golden Earring In Woerden

Deze week is het Woerdense Vakantieweek, een programma vol wisselende activiteiten voor jong en oud. Met de kleinkinderen bezoek ik er enkele van en vandaag probeer ik nog kaartjes te bemachtigen voor het concert dat Golden Earring op ons eigen zogenaamde Exercitieveld geeft (linkje). De band rond Barry Hay, de Mick Jagger van de Nederpop, bestaat al sinds 1970 en ik heb ze nog nooit Live gezien, dus dat wordt tijd.
Ik ben eens met een hardloper van de Runnersclub Woerden meegereden heen en terug van Nederland naar ons wandelgebied in Oostenrijk en onderweg alleen maar Golden Earring gehoord in de auto. Ik kan sindsdien veel nummer meezingen....
Golden Earring zit ook in mijn herinnering vanwege de commotie die hun Video clips opriepen. Hillary Clinton gebruikte dit nummer hieronder voor een van haar campagnes in 2008. Dat vond ik toen wel wat gewaagd met deze clip in het achterhoofd. Maar ja, nu we president Donald Trump dagelijks de vreselijkste dingen horen roepen valt dit allemaal in het niet.

Geen opmerkingen: