dinsdag 15 augustus 2017

PIZ

Augustus 2017 is de laatste maand waarin mijn werktijdfactor op 1,0 staat. Vanaf 1 september ga ik met deeltijdpensioen en dat houdt in dat ik 3 dagen ga werken, met regelmatig een vergadering of studiemoment op de 4e werkdag.
Het ABP biedt deze mogelijkheid van deeltijdpensioen en na 42 dienstjaren in het onderwijs ben ik daar wel aan toe vind ik nu.
Een cursus PIZ - Pensioen in Zicht- heb ik niet nodig. Ik blijf nog gewoon werknemer en vind zeker nog voldoende uitdaging in het onderwijs de komende jaren. Zolang mijn collega's en mijn leerlingen niet zeggen 'zul je niet eens volledig met pensioen gaan...' en zolang mijn gezondheid het toelaat, blijf ik werkzaam bij  dit 'krachtigste wapen':


1 opmerking:

Anoniem zei

Welkom bij de pensionado's! Groet Jan Dirk