woensdag 2 mei 2018

RIP

Op de algemene begraafplaats in Waarder kom ik veel namen tegen van de families uit mijn geboortedorp. Hier liggen ook mijn voorouders van de Uittenbroek kant en de Van Zwietens. En mijn eigen ouders en andere naaste familieleden.
Deze week ben ik ook op deze begraafplaats om mijn zwager Wim van Esschoten naar zijn laatste rustplaats te begeleiden. Wim was in mijn jeugd als een broer voor mij, want hij kwam veel bij ons over de vloer. Eerst dacht ik nog dat hij voor mij kwam om te tafeltennissen of te  klaverjassen,  maar al snel was duidelijk dat hij achter m'n zus  aan zat..... Wim had enorm veel levenslust en humor en dat heeft hij tot in zijn lange ziekteproces behouden. Ons laatste gesprek was twee weken geleden en we hebben nog veel gelachen om de grappen die we vroeger in het dorp hebben uitgehaald. In de advertentie die we als broers en zussen hebben opgesteld schreef ik: 'Hij hield zo van het leven!'
Requiescant In Pace, dat hij moge rusten in Vrede.

1 opmerking:

Mirjam zei

Mooi ome Jan
We zullen hem missen