maandag 25 juni 2018

Boekenkast

Door het bekijken van iemands boekenkast kun je veel te weten komen. Ik herinner me de blik in mijn kast, lang geleden, van een ouderling van een strenge kerk hier in Woerden bij een oriëntatie bezoek. Nadat hij onze boekenkast bekeken had kon hij een goed advies geven in welke kerk we ons thuis zouden vinden.
Het klopte precies.
Afgelopen tijd heb ik mijn piano verkocht en op die plek een nieuwe boekenkast ingericht. In de kast heb ik een afdeling theologie, een plank filosofie, een gedeelte 'kloosterboeken'' en ook een afdeling reisboeken gemaakt. Op kleinere stukjes staan mijn meest waardevolle studieboeken en enkele romans waaronder een serie streekromans van Herman de Man. Verder nog wat kookboeken, boekjes over het Groene Hart en de geschiedenis van Driebruggen en een paar relikwieën van mijn bijbelverzamelingetje. Aan een paar boeken heb ik ook een bijdrage geleverd, zoals een boekje over het opzetten van een spreekbeurt; en ook een herinneringsboek van de Gereformeerde kerk in Waarder. De kinderboeken staan nog op zolder en verder heb ik heel veel boeken opgeruimd. Overzichtelijk weer.

Geen opmerkingen: