woensdag 6 februari 2019

Euthanasie

De werkgroep Geloof en Cultuur hier in Woerden, waar ik nauw bij betrokken ben, gaat lastige onderwerpen niet uit de weg. Volgende week organiseren we een gespreksavond over de Nashville Verklaring, het papier over homofilie dat enkele weken geleden zoveel stof deed opwaaien in de Protestantse kerken.
Gisteren hadden we in de plaatselijke Lutherse kerk een avond over euthanasie, palliatieve zorg, terminale sedatie, mantelzorg, pastoraat in die fase van het leven en alles wat daaromheen speelt. Een lastig onderwerp, zeker in deze week waarin ik er aan terugdenk dat we precies 3 jaar geleden in het Hospice waren en dit onderwerp in mijn gezin zo speelde.
Ik ben er toch naar toe geweest en had gelukkig ook een taakje als koffiezetter. De avond werd ingeleid door een plaatselijke huisarts en door dominee Aart Mak. Hij is een Wijs mens! Ik ken Aart vanuit mijn LCGJ-tijd en heb toen veel van hem geleerd.
Het is goed om deze zware onderwerpen ook te bespreken en er zo nu en dan bij stil te staan. Want het gaat ons allen, vroeg of laat, toch een keer aan.

                             Lees hier mijn eerdere blog over Aart Mak 

Geen opmerkingen: