woensdag 28 oktober 2020

La, la, la, je ne l'ose dire

Jammerjammerjammer.... door de Corona tijd is het projectkoor van de Bonaventurakerk in Woerden, waar ik net in januari lid van geworden was, helemaal tot stilstand gekomen. Slecht 1 keer heb ik de mis meegezongen en toen startte de intelligente Lockdown, welke nu tijdens de Tweede Coronagolf tot een Semi Lockdown is geworden en wie weet wat ons nog te wachten staat.
In een koor zingen heb ik geleerd op de Pedagogische Academie (1972-1975) in het toen welbekende schoolkoor van meneer Kwakkel. We zongen veel religieus, soms wel 8 stemmig en ook leuke wereldse liedjes uit de Renaissance tijd zoals dit Franse straatlied. Ik kan de Bas partij nog letterlijk meezingen.  

La, la, la, je ne l'ose dire. La, la, la, je le vous dirai !

 Il est un homme en nos villes qui de sa femme est jaloux.

Il n'est pas jaloux sans cause, mais il est cocu du tout !

La, la, la, je ne l'ose dire. La, la, la, je le vous dirai !

Il n'est pas jaloux sans cause, mais il est cocu du tout ;

Il l'apprête et s'il la mène au marché s'en va à tout !

La, la, la, je ne l'ose dire. La, la, la, je le vous dirai !

Enfin, las de ce supplice, le pauvre homme se pendit.

Mais sa femme par malice chez Lucifer le suivit !

La, la, la, je ne l'ose dire. La, la, la, je le vous dirai !

La morale de cette histoire c'est qu'avant de se marier

il faut savoir le jour-même que c'est pour l'éternité.

La, la, la, je ne l'ose dire. La, la, la, je le vous dirai !


Geen opmerkingen: