maandag 2 november 2020

Schier

Na 45 jaar was ik dit weekend terug op Schiermonnikoog. Om lekker uit  te waaien na een week hard werken en ook te vieren dat ik weer een gunstige uitslag kreeg van ziekenhuis Delft, waar ik nu anderhalf jaar met goed resultaat onder behandeling ben. Waarbij mijn Vegan dieet ook een zeer gunstig effect, heeft daar ben ik nu wel van overtuigd.
Hoogtepunt van het weekendje op dit kleine eiland was het bezoek aan de Balg, het uiterste puntje van het eiland. Je waant je bij eb daar tussen zee en land in een uniek landschap, dat alleen hier maar mogelijk is. 


Verder ben ik op zoek gegaan naar het nieuw te bouwen klooster op Schiermonnikoog ('schier' betekent 'grijs', 'oog' is 'eiland'). Vanaf het voorjaar 2021 zijn bezoekers  ook welkom. Lees hier mee over dit nieuwe klooster.

 


 


Geen opmerkingen: