donderdag 12 november 2020

Conversio Morum

Veel alledaagse dingen, die je al 60 jaar doet, kunnen altijd nog verbeteren.
In de kloostertaal heet dat Conversio Morum, altijd bereid zijn om verbeteringen toe te laten, open staan voor goede ideeën, kleine en soms grote  aanpassingen doen in je leven. Je levensstijl moet voor monniken (m) en monialen (v) gericht zijn op groei.
Deze week ontdekte ik dat ik mijn binnenplanten vaak te veel water geef, vooral in de winter. Met bruine blaadjes of stinkende wortels tot gevolg. 'Dan moet je een metertje gebruiken', zei een vriendelijke mevrouw in het tuincentrum. Meten is Weten.
Voor een paar euro schafte ik meteen een vochtmeter voor planten aan en het werkt fantastisch. Mijn eigen Conversio Morum van deze week. Spiritualiteit van het alledaagse leven.



Geen opmerkingen: