maandag 6 maart 2023

Kröller-Müller


Mijn eerste ervaring met 'Kunst' deed ik op tijdens een schoolexcursie met de Kalsbeek MULO ergens rond het jaar 1968. Ik was toen 13 of 14 jaar. Het uitstapje ging naar de Hoge Veluwe en het Kröller-Müller museum. Ik keek m'n ogen uit naar die wonderlijke moderne kunstuitingen in de beeldentuin en ik zag voor het eerst een echte Van Gogh. Afgelopen vrijdag bezochten we opnieuw dit zo fraai in de natuur gelegen museum. De Van Goghs zijn hier in grote mate aanwezig, maar ook mooie kunst van Bart van der Leck, Piet Mondriaan en Charley Toorop. Na het museumbezoek lekker wandelen in het park met goed uitgezette routes.




Toevallig kwam ik mijn nichtje Mirjam ook tegen in het museum, 
zij schreef ook een blog over dit musembezoek: link naar haar blog

1 opmerking:

Mirjam zei

Ja leuk Jan! Genoten van het museum en grappig jullie tegen het lijf te lopen