maandag 12 februari 2024

Meneer Van Agt

Vorige week overleed oud-premier en ex-minister Dries van Agt. Hij was een bijzondere man, je kunt het in alle kranten van afgelopen weekend nalezen. Ik heb Meneer Van Agt een keer ontmoet, tijdens een CDA congres in 2008, omdat ik toen nog lid was van deze partij. Op dat congres heb ik gevraagd of hij het boek wilde ondertekenen dat ik had aangeschaft, namelijk zijn biografie. Dat heeft hij gedaan en ik herinner me uit het korte praatje dat wij maakten zijn opmerking:  'Jan het is godgeklaagd dat op dit congres geen woord gesproken wordt over de situatie van de Palestijnen in Israel'. Alle energie die Van Agt gestoken heeft in het opkomen voor de Palestijnse zaak is tot op heden niet zichtbaar in een oplossing. Integendeel de situatie is nog nooit zo erg geweest. Meneer van Agt, hij kan er niks meer aan doen, Rust in Vrede.




Geen opmerkingen: