vrijdag 28 november 2008

Weekend Brugge

Het laatste weekend van november verbleef ik met een groep uit Woerden en omgeving in het Karmelietenklooster in Brugge.
Ik verheugde me erop pater Hugo weer te spreken en ik heb ook een lezing met de inmiddels 82 jarige Broeder Jan kunnen organiseren. Natuurlijk maakten we ook de inmiddels gebruikelijke wandeling door Brugge onder leiding van een plaatselijke gids. En de prachtige hoogmis op zondag in de kloosterkerk. We startten op deze manier de voorbereiding van Kerst. Want -schreef Jean Jacques Suurmond in Trouw-: alles went, behalve advent. update: we hadden een paar mooie dagen en hebben heel bewust de 1e advent meebeleefd in het klooster, in de eigen bezinningsmomenten in de refter, in de sfeervolle stad, in de ontmoetingen met elkaar. De Brugse gids was weer helemaal in vorm en leidde ons met mooie verhalen door zo'n 15 'Godshuizen' ; hij verwacht ons volgend jaar weer...! Goed om weer zoveel nieuwe mensen te leren kennen. En ik vind het altijd verrassend te merken hoe verschillend de gebedsdiensten in een klooster worden ervaren door deelnemers aan deze weekenden.

Geen opmerkingen: