donderdag 26 november 2009

Deo Vacare In Brugge

Ook dit jaar start ik Advent in het zo sfeervolle Brugge. Met een
kerkgroep van 13 deelnemers dit keer. Ik verheug me op de stadsrondleiding van de Belgische gidsenbond. En op de ontmoeting met de broeders van het Karmelklooster. Leuk dat dochter Johanneke en schoonzoon Bash ook meegaan dit jaar. En ook enkele jongeren.

update: Brugge Blijft Boeien..... Pater Hugo was gastvij als altijd. Meneer Hubert Dumery was weer een prima gids. De groep was zeer gemengd en bijzonder geïnteresseerd. Het zaterdagavondgesprek met een van de broeders was indrukwekkend. Het groeiend aantal monniken in dit klooster geeft weer nieuw elan aan de gemeenschap. En het weer paste bij de sfeer, vanuit de donkere dagen op weg naar het Licht. Met de prior van het klooster heb ik een nieuwe uitdaging afgesproken: een lesweekend over de Regel van Benedictus in het Karmelieten klooster, in mei volgend jaar.


1 opmerking:

Frans van Dijke zei

Lied bij de bomentuin:

Kromgebogen monniksbomen
onbewogen in het gras,
oude psalmen in hun pijen
och: dat ik een monnik was.