donderdag 6 mei 2010

Perge

Vandaag de laatste Antieke Stad bezocht in deze vakantie waar Paulus ook geweest is, Perge. Het heeft mijn visie op de wereld van Paulus enorm verbreed om door deze indrukwekkende ruïnes te struinen. Perge heeft nog gave thermen. Turkije heeft zo'n 500 van dit soort Antieke steden waarvan er nog velen uitgegraven gaan worden, reden genoeg om nog eens terug te keren!
Daarna zijn we doorgereisd naar Antalya, 10 jaar geleden nog een gezellig vissersplaatsje, nu een miljoenenstad die leeft van toerisme. Morgen verlaten we de kust en trekken we het binnenland in. Op het programma staat ook de stad Konya, bekend van de Soefisten en de dichter Rumi.

1 opmerking:

Frans van Dijke zei

Ha die Jan en Willy en de verdere groep, ik lees steeds vol belangstelling dit reisblog. Als ik mijn ogen sluit loop ik in gedachten zomaar weer mee. Groet in Cappadocië Mevlana van mij, koop niet te veel onyx en tapijten, laat je niet 1 Lire voor 2 Euro in de hand duwen, onthoud je van twee warme maaltijden per dag, stoot je hoofd niet in de ondergrondse steden en je komt zonder tussenstop in het ziekenhuis van Antalya behouden terug in Woerden :-)))

Oftewel: geniet er van!

Frans van Dijke