donderdag 27 mei 2010

Psalm 133

Vrijdag 28 mei ga ik met een klein groepje voor een studieweekend naar Brugge.
Broer Wouter gaat voor het eerst mee met zo'n activiteit van mij....leuk!
Als ik vroeger ruzie had met broer (vrijwel nooit) of zussen (iets vaker) dan kregen we in het ergste geval de Ultieme Straf die Pa Uittenbroek kon geven: het overschrijven van psalm 133.
Het heeft indruk gemaakt want deze tekst kan ik nu nog letterlijk voordragen en past vast ook wel bij het komend kloosterbezoek:
Psalm 133 : 1. Ai, ziet, hoe goed, hoe lief'lijk is 't, dat zonen. Van 't zelfde huis, als broeders samen wonen. Daar 't liefdevuur niet wordt verdoofd.
Update: Brugge blijft me fascineren en verrassen. Een van de Belgische deelnemers aan mijn cursus Benedictijnse Wijsheid - mevrouw Roos - bleek een gediplomeerd stadsgidse te zijn. Ze heeft ons als 'toetje'; van de cursusdag een mooie excursie gegeven door de net verbouwde Jacobskerk. Ook de deelname van Pater Carlos aan de cursus was erg inspirerend. Hij vulde mijn verhaal prachtig aan vanuit zijn lange kloosterervaring. Is voor herhaling vatbaar. En Wouter gaat dan ook weer mee......
 

Geen opmerkingen: