vrijdag 9 juli 2010

Blijf met je Poten van m'n Spullen af

Bestolen worden is een gekke ervaring. Het wekt bij mij veel adrenaline op. We dronken even een kopje cappuccino (met kortingsbonnetjes die Willy altijd bij zich heeft) bij V&D in Leiden. Na een lekkere fietsdag door de duinen tussen Noordwijk en Zandvoort. Wordt m'n zo zuinig onderhouden sportfiets gejat. De extra ketting die ik voor deze parkeergelegenheden gebruik bleek gemakkelijk te openen met een soort lopertje. Dat vertelde de fietsenmaker vandaag. Ook op dat soort zekerheden is niet meer te bouwen. En waarom weet ik dat niet van dat lopertje?
Daar ga ik nog een brief over schrijven aan de fietsslotfabrikant. Al weet ik nu al dat het enige doel van mijn schrijverij is om die adrenaline te doen verminderen.
Ik kijk nu maar dagelijks op Marktplaats of Speurders of-ie er al op staat: mooi rode Gazelle, goed onderhouden, prachtige tochten op verreden, goed ingezeten zadel en lekkere frisdrank in de bidon. Net als mijn moeder hang ik niet zo aan materiele zaken, maar ze moeten er wel met hun poten van af blijven!

Geen opmerkingen: