donderdag 29 juli 2010

Alfa-oplossingen

Zo'n vakantieperiode wordt confronterend als ik wat klusjes onderneem. Kamertje behangen, zonnescherm ophangen, fiets repareren, lampen vervangen, plank bevestigen, geluidsinstallatie reinigen. Het loopt altijd uit op 'net niet het goede gereedschap' of 'waar heb ik die steenboortjes nu gelaten' en vooral: 'hoe zouden de zwagers dit opgelost hebben?'.
De kinderen weten het gelukkig al, dat gerepareer met tape, dat gedoe met net het verkeerde apparaat, het zo'n beetje gokken of iets recht komt te hangen. Ik noem het mijn alfa oplossingen voor bèta problemen. Vandaag heb ik een zonnescherm opgehaald voor het dakterras met zwager Cor, maar ik was vergeten te meten of het wel door het trapgat zou kunnen. Dat kon dus niet. Mijn alfa oplossing zou zijn 'terugbrengen bij de Gamma' en accepteren dat het iets te warm wordt op ons dakterras. Cor is van de echte oplossingen en verzon een truc met een touw. Kijk toch hoe eenvoudig het kan zijn. Het zonnescherm is dus op locatie. Nu nog op de juiste plaats en horizontaal en met keilbouten (of zijn het kijlbouten) ophangen ... ik wacht tot Cor z'n gereedschap weer heeft opgehaald en 'toevallig' nog langs Woerden komt. Dat is mijn manier om het geaccepteerde bèta tekort te compenseren via alfa creativiteit. En als ik het zo omschrijf is eigenlijk best wel te pruimen.

Geen opmerkingen: