donderdag 30 september 2010

Congres

Twee zaken lopen naar het einde toe: onze benedenverdiepingverbouwing en de kabinetsformatie. Eigenlijk moet ik zaterdag de vloer reinigen en meubels kopen, maar ik heb gekozen 'voor het landsbelang' en ga naar het CDA congres in Arnhem. De plannen van de nieuwe regering die tot nu toe uitgelekt zijn vind ik prima, maar veel is nog onduidelijk. Wat gaat voor, pragmatisme of principes? Nu we een jaar lang geregeerd zijn door de media wordt het wel weer eens tijd voor echt beleid. In mijn studietijd ging ik nog wel eens naar congressen van de PPR of de Evangelische VolksPartij, daar heerste altijd wel een relaxte chaotische sfeer. Aan voorzitter Henk Bleker de taak om er geen Koreaanse toestanden of Poolse Landdag van te maken!

Update zaterdag 2 oktober: het was een historische dag voor het CDA in Arnhem, met een enorme opkomst. Op school werken we met 'een doos vol gevoelens'... op dit congres kwamen alle emoties uit die doos wel langs: verdriet, trots, frustratie, blijheid, opluchting en teleurstelling. Het leidde niet tot een scheuring al was de eindstemming erg spannend. Misschien bedoelden de oude Grieken in hun stadsstaten dit wel met 'democratie'.

1 opmerking:

Anoniem zei

Is het land nu een stapje verder?