vrijdag 25 september 2015

Johnny en René

Gisteren kwam ik laat thuis van een drukke vergaderdag. Ik had ook nog mijn 40 jarig onderwijsjubileum gevierd op mijn werk. Omdat Willy het opgenomen had kon ik de TV uitzending nog meemaken van Johnny de Mol met zijn prachtige programma 'SynDROOM'. Johnny gaat met kinderen of jongeren met een handicap of een syndroom iets bijzonders doen. De manier waarop hij dat presenteert en de dromen van jongeren waar maakt is heel bijzonder en respectvol.
In het programma gisteren was René de hoofdpersoon, hij is de zoon van mijn neef Johan en zijn vrouw Lia.
René heeft op de school gezeten waar ik werk in Utrecht, daar heb ik hem en zijn ontwikkeling  goed kunnen volgen. René werkt nu bij Abrona in Oudewater waar ik regelmatig koffie ga drinken. Hij bakt daar fantastische appeltaart. In Syndroom laat Johnny René optreden als drummer bij de rock band HandsomePoets. Het enthousiasme van  René is aanstekelijk en ontroerend, het terugkijken waard (zie hier de link naar het laatste stuk van het optreden)

René is zijn drum opleiding gestart bij de muziekvereniging OBK in Driebruggen. In mijn jeugd ben ik ook lid geweest van deze fanfare, sterker nog, ik heb de start van de drumband daar meegemaakt. Ik heb ook nog meegelopen op Koninginnedag in zo'n mooi rood pakje, maar dat was toch niet zo mijn ding. Ik liep liever met het vaandel en ben enkele jaren spreekstalmeester geweest bij de concerten van OBK in het dorpshuis.
René heeft het veel verder gebracht met zijn drum carrière, waar Nederland gisteren enorm van meegenieten kon.
Ik stem nooit voor de Televizierring of dat soort metingen, maar Johnny de Mol verdient zo'n onderscheiding.

Geen opmerkingen: