vrijdag 19 februari 2016

Fragile

Er is mij de laatste week veel gevraagd naar het lied 'Ken je mij' dat we tijdens de Dankdienst voor het leven van Willy gedraaid hebben vorige week vrijdag.
Het lied van Trijntje Oosterhuis is een bewerking van psalm 139, geschreven door haar vader Huub Oosterhuis. Ik heb het 's nachts meermaals gedraaid in het hospice.

Willy hield, net als ik, van de Psalmen. Alle emoties die in een mensenleven voorkomen vind je terug in deze liederen van Israël. Het is niet voor niets dat ze de Rode Draad vormen van het Kloosterleven.
Alle 150 psalmen komen in 2 weken langs tijdens de getijden van de Benedictijnen in Egmond of Affligem. En vroeger wekelijks.
'Jan,  ze worden steeds mooier' zei broeder Frits mij toen ik hem vroeg of hij wel eens iets anders wilde zingen.... Dat wil ik ook ervaren door bijvoorbeeld dit lied vaak te herhalen.

Hier nogmaals een van de mooiste opnames van deze psalm in De Rode Hoed:


En als ik dan toch mooie passende muziek weergeef op deze dag-een week later-, dan ook nog een keer het ontroerende Fragile van Stevie Wonder en Sting. 'How fragile we are', hoe breekbaar en broos zijn we eigenlijk.



1 opmerking:

Anoniem zei

Mooi Jan
Groet Jan Dirk