woensdag 10 februari 2016

Voorbereiding


In deze week bereiden we ons voor op de begrafenis van Willy.
Tijdens de 3 weken in het hospice heb ik met de kinderen al veel doorgenomen.
En ook met Willy zelf besproken.
Ze deed daar heel gemakkelijk over, zo zou haar vader het ook gedaan hebben.
Ze heeft haar eigen kaart en kist gekozen en via een foto het door mij gekochte plekje op de begraafplaats gezien en instemmend geknikt.
Veel geregel was dus al achter de rug en dat geeft mij extra tijd om na te denken over het toespraakje. En met JW mooie  foto's uit te zoeken.
De meiden gaan voor de bloemen. De stroopwafels moeten op de markt gehaald worden, want het zijn natuurlijk wel 'echte Goudse'. Net als Willy.
Met de collega's van Willy heb ik een eigen afscheidsmoment kunnen organiseren. In de school is een sfeervol gedenkhoekje ingericht. Met dominee Nico hebben we een liturgie op gesteld.  En kleinzoon Benjamin speelde met zijn lego trein naast oma's kist toen we nog een uurtje bij Willy thee gingen drinken.
En dan die tientallen kaarten lezen die binnen komen. Met vaak prachtige teksten en woorden van troost. Hoe mooi dat mensen die moeite nemen.
Een week van voorbereiding en verstilling.
Ik laat de krant een week dicht, de tv uit.
Mijn eigen vastentijd
En ik luister naar Stef Bos, want dat wist Willy zeker, dit nummer van Bram Vermeulen, dat moet je nog maar laten horen....
                  

1 opmerking:

Anoniem zei

Beste Familie,
Mijn deelneming bij het overlijden van jullie Willy.
Zondag hebben we bij ons in de Opstandingskerk in Houten voor jullie
mogen bidden. De Zegenbede zingen we hier met de cantorij zal ik haar - en jullie- van harte toezingen!
Groet Dorien Kraaij