zondag 24 april 2016

Sint Adelbert

Dit weekend verbleef ik met een Woerdense PKN groep van 15 deelnemers in de Benedictijner Abdij van Egmond. Deze abdij is opgedragen aan Sint Adelbert, een belangrijke heilige in deze streek, die hier zo rond het jaar 700 het geloof gebracht heeft. Op de akker, waar hij begraven werd, is nu een put waar je Heilig Water kunt  tappen. Het helpt tegen van alles. En er wordt lekker bier gemaakt vanuit deze bron.

Verder stond het weekend in het teken van: het klooster ontdekken, de groep leren kennen, veel gebedsdiensten, Latijn en Kaarsjes, levensverhalen, een fantastisch mooi gastenhuis en goede gesprekken met broeder George  en broeder Adri. De wandeling over het Monnikenpad ging door de fel gekleurde bollenvelden en de Egmondse duinen.
Met Philippe uit Duitsland heb ik  goed bijgepraat over wat ons zoal privé bezig houdt, maar ook over Frau Merkel en 'Wir schaffen das....'

De abdij heeft prachtige tuinen, een goed restaurant, een voor mij ideale boekwinkel, een  kaarsenmakerij, studiecentrum en ook nog een mooie website: link. Ik kom hier zeker terug!
 

1 opmerking:

Unknown zei

Wij wandelden hetzelfde pad. Helaas zonder bollenvelden. Maar het bruggetje herken ik.