zondag 19 juni 2016

Drs.P

Dit weekend hebben we als Woerdense PKN gemeente Kruiskerk afscheid genomen van onze wijkpredikant Nico van Tellingen. Hij gaat met pensioen, in de kerk heet dat emeritaat.  Nico heeft veel voor Willy en mij en ons gezin betekend, zeker de laatste maanden van het ziekteproces van Willy en rond de begrafenis. Toen hij in Woerden benoemd werd was ik secretaris van de kerkenraad, wat in ons jargon 'scriba' heet. Ik mocht hem zijn contract aanbieden. We hebben toen gefilosofeerd over het beroep 'predikant' en ik weet nog de metafoor die Nico toen gebruikte: 'ik voel me vaak een veerman die wat heen en weer laveert tussen het Aardse en het Bovenaardse'. Toen mij gevraagd werd een bijdrage te leveren aan het fotoboek dat hem ter afscheid werd aangeboden dit weekend, wist ik meteen waar die gemaakt kon worden. Op het fietsveerpontje over de Greft. Met daarbij een tekst van een van onze grote filosofen, Drs. P: 'Zo denk ik dikwijls over het geheim van het bestaan-en dat ik op de wereld ben om heen en weer te gaan' . Nico, het ga je goed.

foto's: Aart Sliedrecht

Geen opmerkingen: