zaterdag 17 februari 2018

75 Jaar

Dagblad Trouw bestaat 75 jaar, dat wordt vandaag gevierd met een uitgebreid katern waarin veel Trouw lezers aan het woord komen. Al ruim 50 jaar heb ik met deze voormalige Verzetskrant een trouwe relatie. Vroeger lazen we Trouw samen met Opa Uittenbroek en kregen we de krant een dag te laat. Ach de tijd en het nieuws gingen toen aanzienlijk minder snel. Ik knipte stripverhalen uit de oude krant die ik dan weer in een album plakte.

's Morgens om 6 uur ben ik vaak wakker en dan start ik de dag met het downloaden van Trouw op de Ipad. Op zaterdagmorgen bij de koffie de diverse magazines van Trouw lezen, bij voorkeur in het zonnetje, is een feestje. Hoewel het nieuws daar natuurlijk niet altijd feestelijk bij past. Meestal niet zelfs, want Trouw is een serieuze krant die het nieuws en het leven beschouwt en weegt. Vooral de pagina's over filosofie of spiritualiteit sla ik nooit over, maar ook de artikelen over duurzaamheid of verantwoord eten hebben mijn grote interesse. Ephimenco en Stevo Akkerman lees ik altijd. En over het stripverhaal 'Anton Dingeman' heb ik al vaker geblogd en ook ingezonden brieven aan Trouw over gestuurd. Het 'Klein Verslag' van Wim Boevink zijn vaak literaire hoogstandjes. Net als in een intermenselijke relatie ben ik het niet altijd met mijn papieren partner eens en dat houdt de geest scherp. Ik heb onlangs mijn abonnement weer voor een paar jaar verlengd, op weg naar 100 jaar Trouw.

Geen opmerkingen: