maandag 12 februari 2018

Soldaat Van Oranje

Net als vele landgenoten bezocht ik de musical Soldaat van Oranje. Ik kan me nu goed voorstellen dat deze productie al jarenlang draait en steeds weer verlengd wordt, want  het is een spectaculaire avond. Met allerlei speciale effecten en het ronddraaiende podium. Het is ook een verhaal met een boodschap, welke keuzes had jij gemaakt in deze oorlogsomstandigheden, studeren of het verzet in, Joden helpen of niet, lid worden van de NSB  of illegale krantjes drukken, mensen te hulp schieten of net doen of je neus bloedt. Wat een dilemma's kregen jongeren in die jaren voor hun kiezen. Mijn vader, destijds een tiener,  had er ook mee te maken: verplicht werken in Duitsland of onderduiken.

Ga het zien als je nog niet geweest bent, ik hoorde net op de radioreclame dat er weer tickets te koop zijn tot september.


Geen opmerkingen: