dinsdag 22 januari 2019

Fill The Void

Een van mijn kleine kerkelijke taakjes is dat ik lid ben van de interkerkelijke commissie Kerk en Israël, hier in Woerden. De doelstelling van deze commissie is de relatie kerk - synagoge zichtbaar te maken en te houden in de Woerdense kerken. De werkgroep zou mijns inziens veel beter 'kerk en synagoge' of  'Christenen - Joden' kunnen heten, maar het gesprek over die naam is nog een discussiepunt....
Hoe het ook zij, donderdagavond draaien we een film van een orthodox-Joodse regisseuse, Rama Burshtein, over het Joodse leven. Ik zal een paar inleidende woorden zeggen en dan krijgen we volgens mij een mooie inkijk in hoe orthodoxe Joden in deze tijd leven en voor welke keuzes en dilemma's ze komen te staan. De toegang is gratis! Maranathakerk, 20-22 uur. De film wordt Nederlands ondertiteld.

1 opmerking:

Anoniem zei

Als ik in Woerden zou wonen en thuis zou zijn zou ik komen!!�� Groet Jan Dirk