donderdag 16 april 2020

Havermout

Al een jaar volg ik een streng dieet: vrijwel veganistisch dus geen vlees, melkproducten, boter, kaas, ei. Maar wel vis, veel groeten, soja, fruit, noten en aanvullingen als broccoli kiemen en diverse zaden. Mijn dag begint met Havermout, gekookt in amandel- of sojamelk, met toegevoegd fruit, lijnzaad en een beetje honing. In een echt bourgondische bui voeg ik ook dadels, ananas of stukjes chocola toe. Een beter begin van de dag kan ik me niet bedenken. 
Vandaag las ik op de Plusonline site dat havermout ook in de media een goed voedingsmiddel wordt gevonden, ik citeer de 7 voordelen:
1. Havermout verlaagt het cholesterolgehalte
2. Havermout houdt de honger in toom
3. Havermout is glutenvrij
4. Havermout is lief voor de lijn
5. Havermout bevat antioxidanten
6. Havermout biedt variatiemogelijkheden
7. Havermout is snel te bereiden
En voeg ik er aan toe, het is supergoedkoop....

Geen opmerkingen: