zaterdag 6 maart 2021

Filosoferen Op Vrijdagmiddag

 Deze week een stuk geschreven in ons Woerdense kerkblad, nu afwachten of er reactie op komt....

In april, de maand van de filosofie, wil ik op 2 vrijdagmiddagen met u een aantal basisgedachten van de belangrijkste klassieke Griekse denkers doornemen. En ga ik linken leggen naar de huidige tijd. Met als centrale thema's: levenskunst en Godsbeeld. 

Aan de orde komen meerdere filosofen zoals Plato, Aristoteles, Epictetus en de grote Christelijke denker Augustinus. Ook wordt aandacht besteed aan populaire filosofen uit de tijd van Paulus, met wie hij regelmatig in debat ging. Leest u in de bijbel Handelingen 17 maar eens. Wat en hoe dachten deze filosofen?

Ik noem deze kennismaking 'filosofie voor beginners' en ik geef u leestips voor verdere zelfstudie.

Ik organiseer deze middagen voor het programma Geloof en Cultuur van de PKN kerken en RK parochie in Woerden.

Plaats: Kruiskerk Woerden ( bij winkelcentrum Tournoysveld) ONDER VOORBEHOUD van de maatregelen. Als dit niet mogelijk is krijgt u van mij een online code via google meet.

Data: vrijdag 9 april en 16 april 2021 van  14.00 -16.00

opgeven via:  uittenbroek@hotmail.com 

UPDATE: helaas niet genoeg aanmeldingen om het door te laten gaan.....


Geen opmerkingen: