dinsdag 9 augustus 2022

Wielewaal

De fietstocht ging vandaag door de Lopikerwaard. Je kunt hier door het boerengebied en langs het water fietsen (Lek). Het uiterwaardlandschap vind ik misschien wel het mooiste om al fietsend op uit te kijken vanaf de Winterdijk. Ik dronk koffie in Willige Langerak in de theetuin van De Wielewaal. De familie hier heeft het boerenbedrijf omgebouwd tot een klein paradijsje (linkje)met een museum, een klompenwinkel en een fraaie tuin. Bij de koffie horen lekkere baksels van uitbaatster Marijke. Ik heb de zoon van deze familie nog een paar jaar mogen begeleiden en ik hoorde dat hij zo goed terecht gekomen is met een gezin, baan en huis in Zweden. Altijd leuk om te horen als onderwijspensionado dat je ex leerling het zo goed doet. Via Lopik, de Polsbroekerdamweg en Oudewater ben ik terug gefietst.
  






Geen opmerkingen: