woensdag 21 januari 2009

Affligem

Het weekend van 23-25 januari ga ik naar Affligem. Dit keer met een 'bont' gezelschap: deelnemers aan mijn cursusgroep Benedictijnse Wijsheid (Leo, Trees, Jose, Roelof), cursusgenoten Annet en Marieke van de VU in Amsterdam, collega's Clementine en Mark die een lezing van mij bijwoonden over Benedictus, en Ton, de vriend van Els.

Het is al ruim een jaar geleden dat ik bij de Affligem broeders geweest ben. Er is inmiddels een nieuw abt gekozen, ik ben benieuwd naar de gezondheid van Frits en de verhalen van Laurens. En de altijd grote gastvrijheid van George en zijn nooit afwezige zorg of we het wel naar ons zin hebben....

update: het is een inspirerend weekend geworden, met een groep die het programma helemaal wilde volgen en alle diensten meegemaakt heeft; met goede gesprekken en ook veel gelachen, met een mooie maar erg natte 'kluistocht', met een prachtige rondleiding van George, met lekker eten van Laurens en bier met kaas en met Benedictijnse afwisseling en regelmaat.....

Geen opmerkingen: