maandag 7 februari 2011

Bezuinigingen

Het speciaal onderwijs, waarin ik werkzaam ben, staat zwaar onder vuur: de 300 miljoen aan bezuinigingen die 'onderwijs' moet ophoesten komen vooral in onze sector terecht. Dat betekent een enorme afbouw aan middelen voor de 'rugzakleerlingen' per 2012.
Het voorgenomen beleid moet nog naar de Tweede Kamer, vandaar dat ik vandaag alvast enkele CDA kamerleden heb aangeschreven; als bezorgd CDA-lid. Al eerder schreef ik een brief naar onze minister, ook CDA. En woensdag is er een protestmanifestatie in Nieuwegein.
Het is lang geleden dat ik meegereisd ben naar het Malieveld in Den Haag, ik vind ook eigenlijk dat we in een beschaafd land andere vormen moeten hebben van argumenten uitwisselen. Maar ik ga toch met mijn collega's mee. 300 miljoen, dat is de prijs van 5 nieuwe straaljagers of een stuk of wat profvoetballers, daar zet je toch geen zorgvuldig opgebouwd expertise-stelsel voor op z'n kop? Kritisch naar ons eigen systeem kijken daar ben ik een groot voorstander van, want er kan op bureaucratie en ander gedoe bezuinigd en bespaard worden. Maar wel graag zonder die botte bijlmethodiek.
UPDATE: we waren met velen, gelukkig was het mooi weer omdat de 2 zalen te klein waren, er was veel pers en politieke belangstelling (de minister, Cohen, Roemer, Sap, Pechtold, Rouvoet). Wie weet wordt er een beter plan bedacht...

Geen opmerkingen: