zaterdag 21 mei 2011

Vliegangst

Oud stadsgenoot Monic Slingerland heeft een lezenswaardige column in Trouw. Omdat ik jarenlang collega ben geweest van de moeder van Monic ken ik haar achtergrond (de familie komt ook uit Driebruggen) en dat maakt de column nog meer herkenbaar. Deze week schreef ze over vliegangst. Ik heb aan Trouw de volgende reactie gestuurd:
Vleugels
‘Als God wilde dat je zou vliegen had Hij ons wel vleugels gegeven’ citeert Monic Slingerland haar vader in de zaterdag column. Mijn opa zei dat ook als ik hem weer eens meldde dat ik op vakantie ging. ‘Als God wilde dat opa zou roken had Hij hem wel een schoorsteen gegeven’ dacht ik dan…. Maar ik zei het niet hardop want ik kon het fooitje voor m’n rapport niet missen voor die vakantie. De column was overigens een mooie en herkenbare analyse van vliegangst. Je bent niet de enige Monic!
Jan Uittenbroek.

test: na hoeveel minuten krijg je zweterige handen bij het zien van deze foto?

Geen opmerkingen: